بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از پارک علم و فناوری

سفر یک روزه دکتر سورنا ستاری ازپارک علم و فناوری استان مرکزی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر یک روزه به استان مرکزی از پارک علم و فناوری و شرکت دانش بنیان آریا فناوران آرتا بینش بازدید کرد.

دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در جریان سفر به استان مرکزی و بازدید از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در جمهوری اسلامی ایران در حال پیاده سازی است که اجرای کامل آن می تواند به توسعه مناسبات اقتصادی و صادراتی کشور کمک شایانی کند.

افزایش صادرات توسط شرکت های دانش بنیان

دکتر ستاری افزود: شرکت های دانش بنیان جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر بیش از ۵۰۰ میلیون دلار صادرات دارند که در این راستا برنامه مفصلی در حوزه صادرات شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار دارد. همچنین افزایش ارزش افزوده این شرکت های تا مرز یک میلیارد دلار با جدیت دنبال می شود.

وی ادامه داد: سالانه حدود چهار هزار نفر از نخبگان شرکت های دانش بنیان در راستای این قانون، معاف از خدمت سربازی می شوند. جوانانی که در واحدهای دانش بنیان فعالیت دارند، به دنبال استخدام شغلی نیستند و تنها با تکیه بر داشته های خود و بهره گیری از ظرفیت های بومی و ملی، اقتدار و شکوفایی کشور را دنبال می کنند.

دکتر ستاری با اشاره به پتانسیل های صنعتی استان مرکزی، گفت: شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری این استان، دارای توانمندی بسیار بالایی از لحاظ فنی و تکنولوژی بوده و بعضاً محصولات این شرکتها برای نخستین بار در کشور طراحی و پیاده سازی شده اند که می توانند ضمن ارائه در بخش های مختلف صنعت و بازار داخل کشور، دارای پتانسیل بسیار مناسب صادراتی نیز باشند.